Obchodné podmienky

Web stránky na predaj digitálneho obsahu konverzacievtaliancine.sk

Článok I

Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikli v súvislosti s uzatvorením zmluvy medzi obchodníkom  a objednávateľom, predmetom ktorej je dodanie digitálneho obsahu prostredníctvom web stránky obchodníka prevádzkovanej na doméne konverzacievtaliancine.sk (ďalej len „web stránka“). 
  2. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 týchto obchodných podmienok (ďalej len „zmluva“). V prípade, že obchodník a objednávateľ uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od obchodných podmienok, budú ustanovenia tejto zmluvy uprednostnené pred obchodnými podmienkami.
  3. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
  • zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, 
  • zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov, 
  • zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov, 
  • zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov,
  • 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov, 
  • zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších právnych predpisov

a s inými relevantnými právnymi predpismi. 

  1. Právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami vyššie uvedených právnych predpisov, pričom právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom spotrebiteľom sa riadia Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa a právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom podnikateľom sa riadia Obchodným zákonníkom.
  2. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v slovenskom jazyku. Zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku. 
  3. Obchodník neprijal žiadny osobitý kódex správania. 
  4. Objednávateľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a bez výhrad s nimi súhlasí.

 

Článok II

Vymedzenie pojmov

  1. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
  2. Obchodníkom je vlastník web stránky prevádzkovanej na www.konverzacievtaliancine.sk:

Obchodné meno:  Bc. Zuzana Nováková                     

reg.: na Okresnom úrade Žilina pod reg. č. 580-63605 

Miesto podnikania: Petzvalova 3377/55, 01015 Žilina                                                         

IČO: 51924331                                                           

DIČ: 1079472317              

IČ DPH: nie je platcom DPH            

email: konverzacievtaliancine@gmail.com        

tel. č: +421 914 147 310                       

  1. Objednávateľom je osoba, ktorá uzatvorila zmluvu s obchodníkom, predmetom ktorej je dodanie digitálneho obsahu podľa dohodnutých podmienok, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ, resp. iná organizácia.
  2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.  
  3. Podnikateľom je 
  • osoba zapísaná v obchodnom registri,
  • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
  • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, 
  • fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Na účely týchto obchodných podmienok sa za podnikateľa považuje aj akákoľvek organizácia, orgán verejnej správy alebo iný subjekt, ktorý nie je spotrebiteľom. 

  1. Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme. Na účely týchto obchodných podmienok sa za digitálny obsah považuje všetok obsah v digitálnej forme ponúkaný obchodníkom prostredníctvom tohto webu, a to najmä digitálne kurzy, didaktický materiál, ebook, webináre a audio nahrávky.
  2. Online kurz je kurz predávaný obchodníkom, ku ktorému má objednávateľ prístup po zakúpení po určené časové obdobie. 
  3. Digitálnym produktom je digitálny obsah, ktorý si objednávateľ kúpi jednorazovo, pričom ide najmä o didaktické materiály, ebooky, webináre a audio nahrávky. 
  4. Členská sekcia predstavuje členstvo na online vzdelávacej platforme, prostredníctvom ktorej získa objednávateľ po dobu 12 mesiacov prístup k zakúpeným digitálnym kurzom a po dobu 4 mesiacov prístup k zakúpeným digitálnym produktom.
  5. Zmluvou s digitálnym obsahom je každá zmluva, na základe ktorej obchodník dodáva alebo sa zaväzuje dodať digitálny obsah, a objednávateľ platí alebo sa zaväzuje zaplatiť cenu, vrátane digitálne vyjadrenej hodnoty, alebo poskytuje alebo sa zaväzuje poskytnúť obchodníkovi svoje osobné údaje, a to aj vtedy, ak sa digitálny obsah vyvíja podľa špecifikácií objednávateľa.
  6. Webovou stránkou je webová stránka prevádzkovateľa umiestnená na webovom sídle konverzacievtaliancine.sk, prostredníctvom ktorej môžu zmluvné strany uzatvoriť zmluvu.
  7. Orgánom dozoru je: 

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, 

  1. O. BOX B-89, 

011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68

 

Článok III

Charakteristika digitálneho obsahu

  1. Obchodník prostredníctvom webovej stránky konverzacievtaliancine.sk ponúka na predaj digitálny obsah zameraný na učenie a rozvoj znalostí taliančiny a konverzácie v taliančine. Medzi digitálny obsah patria všetky materiály ponúkané obchodníkom prostredníctvom tejto web stránky, a to najmä:
  1. online kurzy,
  2. didaktické materiály,
  3. ebooky,
  4. webináre, 
  5. audio nahrávky. 
  1. Podľa druhu digitálneho obsahu, je tento možné si zakúpiť jednorázovo (napr. didaktické materiály, ebooky) alebo na určité obdobie (napr. online kurzy). 

 

Článok IV

Online služby

  1. Na webovej stránke obchodník zverejňuje informácie o online službách, ktoré poskytuje príležitostne podľa záujmu. O bližšie informácie o ponúkaných službách môže objednávateľ požiadať  zaslaním žiadosti na email konverzacievtaliancine@gmail.com. 
  2. Podmienky poskytovania služieb si zmluvné strany dohodnú individuálne.

 

Článok V

Uzatvorenie zmluvy

  1. Na webovej stránke obchodník zverejňuje ponuku digitálneho obsahu, ktoré si môže prostredníctvom nej objednávateľ objednať. Za účelom vytvorenia a odoslania objednávky sa nie je potrebné na web stránke registrovať.
  2. Pri vytváraní objednávky objednávateľ postupuje tak, že vybraný digitálny obsah umiestni do objednávkového formulára kliknutím na „Idem do toho“ alebo „Áno chcem kartičky“ alebo kliknutím na obdobnú formuláciu nachádzajúcu sa pri tom ktorom digitálnom obsahu. V objednávkovom formulári vyplní fakturačné údaje a zvolí spôsob platby. Objednávku záväzne potvrdí a odošle kliknutím na „Objednávam s povinnosťou platby“. Pred odoslaním objednávky má objednávateľ možnosť skontrolovať a zmeniť údaje uvedené v objednávke. 
  3. Takto uskutočnená objednávka je záväzná. 
  4. Po prijatí záväznej objednávky obchodník potvrdí uzatvorenie zmluvy elektronickou poštou na email zadaný v objednávke, ktorého prílohou sú obchodné podmienky, poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy a formulár na odstúpenie od zmluvy vo formáte pdf. Doručením potvrdenia sa považuje zmluva za uzatvorenú. Takto uzatvorená zmluva je záväzná, meniť alebo zrušiť ju možno len na základe dohody oboch zmluvných strán alebo z dôvodov uvedených v týchto obchodných podmienkach alebo v zákone.
  5. Objednávateľ súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie bez fyzickej prítomnosti obchodníka a objednávateľa, najmä s využitím webovej stránky, elektronickej pošty, telefónu a pod. pri uzatvorení zmluvy. Náklady za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré vzniknú v súvislosti s uzatvorením zmluvy, si objednávateľ platí sám, pričom tieto sa nelíšia od základnej sadzby. 

 

Článok VI

Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Predmetom zmluvy sú práva a povinnosti zmluvných strán. 
  2. Obchodník je povinný najmä:
  1. poskytnúť spotrebiteľovi informácie podľa príslušných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa a iných relevantných právnych predpisov,
  2. dodať objednávateľovi objednaný digitálny obsah riadne a včas,
  3. dodať objednávateľovi všetky doklady potrebné na riadne prevzatie a užívanie digitálneho obsahu v súlade s relevantnými právnymi predpismi. 
  1. Obchodník má právo na zaplatenie ceny riadne a včas. 
  2. Objednávateľ  je povinný najmä zaplatiť obchodníkovu dohodnutú cenu v lehote splatnosti a dodržiavať podmienky používania digitálneho obsahu podľa týchto obchodných podmienok.
  3. Objednávateľ má právo na dodane digitálneho obsahu obchodníkom riadne a včas. 

 

Článok VII

Cena a platobné podmienky

  1. Predajné ceny jednotlivého digitálneho obsahu sú na webovej stránke aktuálne a platné. Uvádzané sú bez DPH nakoľko obchodník nie je jej platcom. Ceny sú platné po dobu zverejnenia na webovej stránke. 
  2. Ceny nie sú prispôsobované objednávateľovi na základe automatizovaného rozhodovania. 
  3. Cena je uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním záväznej objednávky, pričom pozostáva z predajnej ceny všetkých vybraných produktov vrátane všetkých daní a poplatkov, ktorú musí objednávateľ zaplatiť pre získanie digitálneho obsahu. 
  4. Objednávateľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu dohodnutú v  zmluve bez zbytočného odkladu po uzatvorení zmluvy, najneskôr však do 7 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy. Pokiaľ objednávateľ nezaplatí dohodnutú cenu do 7 dní má sa za to, že zmluvné strany od zmluvy odstúpili. Cenu možno meniť len na základe dohody zmluvných strán.
  5. Objednávateľ môže cenu zaplatiť nasledovnými spôsobmi:

PLATBA VOPRED BANKOVÝM PREVODOM

Objednávateľ zaplatí cenu bankovým prevodom podľa údajov uvedených v potvrdení objednávky v lehote do 7 dní. Pokiaľ objednávateľ nezaplatí kúpnu cenu v stanovenej lehote, má sa za to, že zmluvné strany od zmluvy odstúpili, čím sa objednávka ruší.

ONLINE PLATOBNOU KARTOU

Objednávateľ zaplatí cenu online prostredníctvom platobnej karty cez platobnú bránu Stripe. 

  1. Obchodník je povinný dodať digitálny obsah až po zaplatení ceny. 
  2. Dokladom o predaji vrátane ceny digitálneho obsahu je faktúra (daňový doklad), ktorá je zaslaná objednávateľovi emailom po zaplatení, pričom zároveň slúži ako záručný list. 

 

Článok VIII

Dodacie podmienky

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že obchodník dodá objednávateľovi digitálny obsah bez zbytočného odkladu po zaplatení ceny, najneskôr do 48 hodín. Cena sa považuje za zaplatenú okamihom pripísania na bankový účet obchodníka, resp. sprostredkovateľa zabezpečujúceho prijatie platby.   
  2. Obchodník znáša dôkazné bremeno, že dodal digitálny obsah spotrebiteľovi.
  3. Digitálny obsah sa považuje za dodaný, keď sa digitálny obsah alebo akékoľvek prostriedky vhodné na prístup k nemu alebo jeho stiahnutie sprístupnia alebo sa umožní prístup k nim objednávateľovi alebo do fyzického priestoru alebo virtuálneho priestoru, ktorý si objednávateľ na tento účel zvolil.
  4. Spôsob dodania môže byť odlišný v závislosti od toho, či je dodávaný online kurz alebo digitálny produkt. Digitálny produkt sa obvykle dodáva zaslaním na emailovú adresu uvedenú v objednávke, okrem didaktického materiálu – talianske slovesá v konverzácií, ktorý sa dodáva sprístupnením v členskej sekcii, kde bude pre objednávateľa dostupný po dobu 4 mesiacov na stiahnutie. Digitály kurz sa dodáva sprístupnením v členskej sekcii, kde bude pre objednávateľa dostupný po dobu 12 mesiacov. 
  5. Ak obchodník nedodá digitálny obsah včas, poskytne mu objednávateľ dodatočnú primeranú lehotu na plnenie. Ak obchodník nedodá digitálny obsah ani v dodatočnej primeranej lehote, môže od zmluvy odstúpiť.
  6. Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa predchádzajúceho ustanovenia, ak
  1. obchodník vyhlási alebo je z okolností zrejmé, že digitálny obsah nedodá, alebo
  2. zo zmluvy alebo z okolností uzavretia zmluvy vyplýva, že včasné dodanie bolo pre spotrebiteľa dôležité.
  1. Po odstúpení od zmluvy podľa ods. 5 a 6 tohto článku obchodník vráti objednávateľovi bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.

 

Článok IX

Členská sekcia

  1. Digitálny obsah môže byť dodávaný jeho sprístupnením v členskej sekcii. 
  2. Objednávateľ získa prístup do členskej sekcie po zaplatení ceny za digitálny obsah, a to zaslaním prístupových údajov na email zadaný v objednávke. Prihlasovacie údaje slúžia na prihlásenie sa do členskej sekcie.
  3. V rámci členskej sekcie má objednávateľ možnosť stiahnuť si zakúpený digitálny obsah, alebo si ho priamo prehliadať v podobe videa, v závislosti od charakteru konkrétneho digitálneho obsahu. V členskej sekcii nie sú dostupné žiadne iné interaktívne alebo komunikačné funkcie.
  4. Prístup do členskej sekcie je chránený užívateľským menom a heslom. Objednávateľ je povinný prihlasovacie údaje chrániť, tak aby zamedzil prístup tretím osobám do jeho účtu v členskej sekcii. Objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť jeho účet v členskej sekcii tretím osobám.
  5. Objednávateľ môže účet v členskej sekcii kedykoľvek vymazať. Pre tento prípad však berie na vedomie, že nebude mať už viac prístup k zakúpenému digitálnemu obsahu, ktorý si mohol prehliadať cez svoj účet a všetok obsah, ktorý mal v účte bude vymazaný. Preto obchodník odporúča pred vymazaním si zálohovať všetok obsah. 
  6. Obchodník si vyhradzuje právo vymazať účet objednávateľa v členskej sekcii v prípade, že objednávateľ porušil tieto obchodné podmienky alebo došlo k zániku zmluvy podľa týchto obchodných podmienok. 

 

Článok X

Údaje o funkčnosti, kompatibilite a interoperabilite digitálneho plnenia

  1. Digitálny obsah s ohľadom na jeho účel vyplývajúci z týchto obchodných podmienok a informácií poskytnutých na webovej stránke obchodníka plní funkcie tak, ako sú popísané v týchto obchodných podmienkach a na webovej stránke obchodníka. S ohľadom na uvedené, digitálny obsah plní nasledovné funkcie:
  1. digitálny obsah predávaný obchodníkom napr. vo forme e-materiálov, e-bookov, a pod., pričom tieto sú objednávateľovi zaslané buď na jeho email, alebo sú objednávateľovi sprístupnené prostredníctvom členskej sekcie, v závislosti od druhu a rozsahu dokumentu.
  2. zameranie digitálneho obsahu vyplýva z popisu zverejneného na webovej stránke obchodníka.
  1. Digitálny obsah je schopný fungovať s hardvérom a softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny digitálneho obsahu, hardvéru alebo softvéru. Na plnohodnotné využívanie digitálneho obsahu sa odporúča akýkoľvek mobilný telefón, notebook alebo tablet, ktorý má pripojenie k internetu a rýchlosť internetu minimálne 10 MB/s. V rámci softvéru je nutný internetový prehliadač, napríklad Google Chrome a kancelársky balík Office (Word, Excel, Powerpoint, Google Drive). Objednávateľ prehlasuje, že sa oboznámil so zoznamom podporovaných zariadení a softvéru. Obchodník neručí za doručiteľnosť a použiteľnosť digitálneho obsahu na zariadeniach a softvéroch, ktoré nie sú uvedené v zozname podporovaných zariadení a softvéru.  
  2. Obchodník prijal nasledovné technické ochranné opatrenia: 
  1. zabezpečenie web stránky SSL certifikátom, 
  2. responzívny dizajn, 
  3. zabezpečenie prístupu do členskej sekcie prihlasovacím menom a heslom, 

 

Článok XI

Zmena digitálneho obsahu

  1. Ak sa má digitálny obsah dodávať alebo sprístupňovať spotrebiteľovi počas určitej doby, obchodník môže z opodstatnených dôvodov dohodnutých v zmluve zmeniť digitálny obsah nad rozsah toho, čo je potrebné na zachovanie súladu s požiadavkami podľa reklamačného poriadku, ak
  1. spotrebiteľovi nevzniknú dodatočné náklady,
  2. spotrebiteľ bol o zmene oboznámený jasným a zrozumiteľným spôsobom a
  3. v prípadoch podľa odseku 2 sa spotrebiteľovi v dostatočnom predstihu poskytli na trvanlivom médiu údaje o vlastnostiach a čase vykonania zmeny a o práve odstúpiť od zmluvy podľa odseku 2 alebo o možnosti ponechať digitálny obsah bez zmeny.

Zmluvné strany sa dohodli, že obchodník je oprávnený meniť digitálny obsah vtedy, ak si to vyžadujú okolnosti a je to nevyhnutné na zachovanie riadneho chodu digitálneho obsahu, napr. je to nevyhnutné na prispôsobenie digitálneho obsahu novému technickému prostrediu, zvýšenému počtu užívateľov, príp. nastali iné významné prevádzkové dôvody alebo nastali iné významné dôvody, ktoré obchodník nemohol pri uzatvorení zmluvy predpokladať.

  1. Ak zmena digitálneho obsahu negatívne ovplyvňuje prístup spotrebiteľa k digitálnemu obsahu alebo jeho užívanie, spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť bez povinnosti poskytnúť obchodníkovi akúkoľvek náhradu, ibaže je negatívny vplyv zanedbateľný. Ak spotrebiteľ od zmluvy neodstúpi do 30 dní odo dňa doručenia oznámenia podľa odseku 1 písm. c) alebo odo dňa zmeny digitálneho obsahu, podľa toho, ktorý okamih nastane neskôr, právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy zaniká. Na odstúpenie od zmluvy sa vzťahuje článok XI týchto obchodných podmienok.
  2. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy podľa odseku 2, ak mu obchodník umožní ponechať si nezmenený digitálny obsah bez dodatočných nákladov pre spotrebiteľa a neuskutočnenie zmeny nebude viesť k vzniku vady digitálneho obsahu.

 

Článok XII

Podmienky používania

  1. Digitálny obsah nie je určený pre osoby mladšie ako 18 rokov. 
  2. Objednávateľ je povinný pri používaní digitálneho obsahu postupovať v súlade s týmito obchodnými podmienkami a relevantnými právnymi predpismi. 
  3. Objednávateľ sa zaväzuje, že nebude používať digitálny obsah spôsobom, ktorý by ohrozoval alebo porušoval práva a právom chránené záujmy obchodníka, ostatných objednávateľov a tretích osôb.
  4. Objednávateľ je povinný postupovať tak, aby nedošlo k neoprávnenému vstupu do jeho účtu v členskej sekcii a je povinný vykonať všetky opatrenia, aby zamedzil úniku prihlasovacích údajov, inak zodpovedá za škodu, tým spôsobenú obchodníkovi. 
  5. Objednávateľ je oprávnený používať digitálny obsah výlučne pre svoju osobnú potrebu. Akékoľvek použitie digitálneho obsahu v prospech inej osoby je zakázané. Objednávateľ nie je oprávnený digitálny obsah kopírovať, poskytnúť alebo sprístupniť tretej osobe, zverejniť, šíriť, darovať, predať alebo inak použiť v prospech tretej osoby. 
  6. Digitálny obsah je sprístupňovaný objednávateľovi prostredníctvom web stránky, preto z dôvodu aktualizácie služieb, opravy, údržby a zásahu vyššej moci, môže dôjsť k dočasnému prerušeniu alebo pozastaveniu poskytovania služby, pričom za prerušenie poskytovania služby ani prípadnú stratu dát nenesie obchodník žiadnu zodpovednosť. 
  7. Obchodník má právo pozastaviť, obmedziť alebo zrušiť objednávateľovi poskytovanie služieb, obmedziť, pozastaviť alebo zrušiť objednávateľovi prístup do jeho užívateľského účtu, pokiaľ má dôvodné podozrenie, že užívateľ porušuje tieto obchodné podmienky, porušuje zákon alebo ho obchádza alebo koná v rozpore s dobrými mravmi. V prípade pozastavenia, obmedzenia alebo zrušenia užívateľského účtu a poskytovania služieb, prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné vymazanie alebo stratu obsahu užívateľa uloženého v jeho užívateľskom účte a objednávateľ nemá nárok na vrátenie zaplatenej ceny, ani jej alikvotnej časti.

 

Článok XIII

Recenzie zákazníkov

  1. Obchodník zverejňuje na web stránke a príp. na iných vhodných miestach hodnotenia objednávateľov (recenzie). Recenzie nie sú overované.

 

Článok XIV

Odstúpenie od zmluvy

Kedy má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Odstúpenie od zmluvy objednávateľa, ktorým je spotrebiteľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa. Odstúpenie od zmluvy objednávateľa, ktorým je podnikateľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, pričom ustanovenia tohto článku sa na neho nevzťahujú.
  2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.

 

Kedy spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že toto právo mu zaniká v prípade dodania digitálneho obsahu, ak sú splnené zákonné podmienky. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní, pokiaľ je predmetom zmluvy dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak 
  1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a 
  2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

Z toho vyplýva, že ak sme vám s vašim súhlasom poskytli digitálny obsah ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a boli ste riadne poučený, o tom, že poskytnutím súhlasu strácate právo odstúpiť od zmluvy, nemáte už právo odstúpiť od tejto zmluvy.

 

Poučenie o udelení súhlasu 

  1. Spotrebiteľ môže pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy poskytnúť obchodníkovi súhlas s dodaním digitálneho obsahu. Poskytnutím tohto súhlasu spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy. 
  2. Spotrebiteľ môže tento súhlas poskytnúť pri odoslaní objednávky, príp. po nej vhodným spôsobom. 

 

Ako môže spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Ak má v súlade s týmito obchodnými podmienkami a zákonom spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy, môže ho uplatniť niektorým z nasledovných spôsobov:
  1. elektronickou poštou zaslaním oznámenia na konverzacievtaliancine@gmail.com,
  2. písomne zaslaním oznámenia do sídla obchodníka.
  1. Použiť pri tom môže vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
  2. Pre včasné odstúpenie od zmluvy, musí spotrebiteľ odoslať oznámenie o odstúpení od zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty. 
  3. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa náhradu nákladov za úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak spotrebiteľ neudelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu, nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy alebo obchodník neposkytol potvrdenie o uzatvorení zmluvy.

 

Článok XV

Povinnosti obchodníka pri odstúpení od zmluvy

  1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou, príp. jej časť ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy. 
  2. Obchodník vráti spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade, ak sa nedohodli inak. 

 

Článok XVI

Odstúpenie od zmluvy obchodníkom

  1. Obchodník má právo odstúpiť od zmluvy, ak nie je schopný dodať objednávateľovi digitálny obsah riadne a včas, najmä z technických dôvodov. O stornovaní objednávky bude objednávateľ informovaný telefonicky alebo e-mailom, a v prípade úhrady ceny alebo jej časti, mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak.

 

Článok XVII

Riešenie sporov

  1. Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi obchodníkom a objednávateľom v súvislosti s používaním webovej stránky a uzatvorením zmluvného vzťahu sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. 
  2. Účastníci tohto právneho vzťahu sa dohodli, že v prípade vzniku sporu je daná právomoc súdom Slovenskej republiky. 
  3. V prípade vzniku sporu medzi obchodníkom a  spotrebiteľom, je spotrebiteľ oprávnený obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.  Žiadosť o nápravu je možné zaslať elektronickou poštou na e-mail konverzacievtaliancine@gmail.com alebo poštou na adresu obchodníka.  Pokiaľ obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu niektorému zo subjektov alternatívneho riešenia sporov. 
  4. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk). 
  5. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, prevádzkovanou EÚ. Sťažnosť možno podať vyplnením online formulára na stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SKPrávo voľby spomedzi subjektov alternatívneho riešenia sporov má spotrebiteľ. 
  6. Riešenia sporov niektorým zo subjektov alternatívneho riešenia sporov sa môže domáhať len spotrebiteľ, pričom týka sa len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na diaľku. 

 

Článok XVIII

Zodpovednosť obchodníka za vady a reklamačné podmienky

  1. Zodpovednosť obchodníka za vady a podmienky uplatnenia a vybavenia reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku prijatého obchodníkom a zverejnenom na internetovej stránke www.konverzacievtaliancine.sk.
  2. Objednávateľ berie na vedomie, že všetok digitálny obsah, ktorý ponúka obchodník, slúži na vzdelávacie účely v oblasti talianskeho jazyka a všetok tento digitálny obsah predstavuje výlučne návody a odporúčania jazykového seba rozvoja. Obchodník nenesie žiadnu zodpovednosť za úspech alebo neúspech objednávateľa pri ich aplikácií v praxi. Úspech objednávateľa v rámci jazykového seba rozvoja je totižto závislý od ďalších faktorov, ktoré obchodník nie je spôsobilý ovplyvniť, ktorými sú napr. schopnosti, možnosti alebo zručnosti objednávateľa. 

 

Článok XIX

Ochrana osobných údajov

  1. Osobné údaje objednávateľa spracúva obchodník v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „zákon o OOU“).
  2. Podmienky spracúvania osobných údajov obchodníkom sú špecifikované na internetovej stránke www.konverzacievtaliancine.sk sekcii Ochrana osobných údajov. 

 

Článok XX

Autorské práva

  1. Vlastníkom webovej stránky a všetkého obsahu, vrátane všetkých textov, obrázkov, videí, nahrávok a pod. (ďalej len „obsah“), ktorý sa na nej nachádza, je obchodník. Tento obsah je chránený na základe zákona č. 185/2015 Z. z. autorský zákon. 
  2. Objednávateľ môže používať digitálny obsah len na účely podľa týchto obchodných podmienok pre vlastnú potrebu. Akékoľvek iné použitie digitálneho obsahu je zakázané.
  3. Každé použitie obsahu, najmä vytvorenie rozmnoženiny,  jeho verejné rozširovanie, spracovanie, preklad a adaptácia, verejné vystavenie, vykonanie alebo prenos, je bez predchádzajúceho súhlasu obchodníka ako autora zakázané.
  4. Obsah vyhotovený objednávateľom v súvislosti s používaním webovej stránky je jeho vlastníctvom. Obchodník nenesie za tento obsah žiadnu zodpovednosť voči objednávateľovi ani žiadnej inej tretej osobe. 

 

Článok XXI

Záverečné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na web stránke www.konverzacievtaliancine.sk v deň odoslania objednávky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto obchodné podmienky, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
  3. Tieto obchodné podmienky sú vypracované advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s.r.o. pre prevádzkovateľa web stránky, pričom sú chránené v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Bez súhlasu autora je zakázané toto autorské dielo akýmkoľvek spôsobom použiť, a to najmä, nie však výlučne, kopírovať, zverejňovať, meniť, upravovať, rozširovať a inak zneužívať.
  4. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 5.5.2025.

Dokumenty na stiahnutie

Poučenie spotrebiteľa o práve odstúpiť od zmluvy
Formulár na odstúpenie od zmluvy
Reklamačný poriadok
Reklamačný formulár